loading...
امام رضا
حسین رعیت پرور بازدید : 64 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

معجزه امام رضا (ع) در تبدیل خاک به طلا

ابراهیم بن موسی می‌گوید: از حضرت رضا علیه السلام کمک مالی می‌خواستم و بر آن اصرار می‌کردم. روزی به همراه امام از شهر خارج شدیم. هنگام نماز شد. امام در کنار صخره‌ای نزدیک قصری که در آنجا بود نشست و فرمود:«اذان بگو.» پرسیدم:«آیا منتظر بقیه نمی‌مانید؟» امام فرمود:«هرگز بدون دلیل، نماز اول وقت را به تعویق نینداز.» من اذان گفتم و با امام نماز خواندیم. سپس عرض کردم:«ای پسر رسول الله! هنوز خواسته‌ام را برآورده نکرده‌اید و من به شدت نیازمندم.» امام چوبی را به زمین کشید. سپس دست برد و از زیر خاک، یک شمش طلا بیرون کشید و فرمود:«بگیر! خداوند در آن برای تو برکت قرار دهد. از آن بهره مند شو و آنچه را که دیدی، به کسی نگو.»
آن شمش برای من برکت کرد و من از ثروتمندان منطقه خود شدم.

منابع:
بحار الانوار، ج ۴۹، ص ۴۹، ح ۴۹٫ از الخرائج و الجرائح / ۲۳۰٫ و کافی، ج ۱، ص ۴۸۸٫

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از وبلاگ راضی هستید؟
    نویسندگان

    حسین رعیت پرور  

    سروش دهقان زاده

    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 339
  • بازدید کلی : 4,877